13 december 2012

Lucia och pepparkakshus som dekoration

 
  Bild från Sköna hem

 
Såg ni det fina Luciafirandet i TV2 imorse kl.7? Det var väl vackert!
När vi var små gick vi upp tidigt och tittade på Lucia och åt framför teven med tända ljus. Vi gjorde likadant imorse, men det känns som att det är jag som tycker det är mysigast.
Ikväll har jag gräddat pannkakor till sonens utflykt imorgon. Under tiden drack jag lite glögg, ett bra sätt att bli varm på. Det är otroligt kallt i vårt hus för tillfället. Brrrrrr!
Sedan bänkade vi oss framför favoritserien Revenge, den är så spännande och bra!
  
 
Till helgen har vi planerat att dekorera pepparkakshuset.
Men vad sägs om att baka små mini pepparkakshus också, för att ha som dekoration eller placeringsdetaljer på middagsbjudningen. Visst är dessa söta? Men säkert ganska tidskrävande, och man får nog ha en del tålamod.
Ses imorgon, då är det fredagsmys......
K r a m
Annette
 

4 kommentarer:

PIAZZAN en inredningsblogg sa...

ursöta...men undrar hur man får till en sådan perfekt glasyr !? ...vi lyckades INTE i helgen ..*ler.

KRAM

Maria sa...

Å vilka urgulliga små hus ♥ I like
Önskar dig en fin och kall helg, kram från Maria

Livsnjutaren sa...

Men så underbara! Lycka till med bakningen! Kramis

Jennica... sa...

Hej - vad kul att du tittade in hos mig! :)
Nu har jag suttit här och läst en stund hos dig och tittat på dina fina bilder. Vilket vackert hem du har!! Fantastiskt fint och helt i min smak.

Kanel & Cayenne....det är mitt och min väninnas företag. Vi finns faktiskt bara på nätet som en webbutik. Vi har haft ett större utbud av olika produkter tidigare och även inspirationsföreläsningar, kurser och annat. Men av olika anledningar har vi dragit ner och just nu har vi bara våra egna smycken i webbutiken. Vi håller faktiskt just nu på att fundera på hur vi vill göra i framtiden. Vi jobbar båda två heltid med andra jobb och har familj och barn. Inte lätt att få tiden att räcka till med allt man vill!

Och du, jag läste om ditt ingefärste. Ett litet tips, om du vill göra det ännu nyttigare ska du hälla i en tesked färskpressad citron. Gott och nyttigt!

Hoppas vi hörs igen,
kram Jennica

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...