17 september 2012

Inköp av fina tyger

 
 
 
I lördags på vägen upp till Borås stannade vi till på ett tyglager. Här fanns allt, vad man
än var ute efter så hade de nog det. Äntligen hittade jag tyg till vårt sovrum, ett super snyggt
 linnetyg i ganska mörk linne ton. Men det kommer inte riktigt att se ut som på bilden när
gardinerna är färdiga. De ska behandlas först, så jag har att göra! Nästan 14 meter tyg ska
behandlas och sedan sys....
Men innan jag börjar måste jag fixa lämpliga gardinstänger.
 
Jag köpte också lite tyll i gammelrosa och svart. Jag tänkte sy ett par prinsesskjolar till lilla dottern, hon älskar sådana kjolar.
 
 
 
Fortsatt trevlig måndagskväll!
 
Kram
Annette
 
 

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej,
Hittade din sida via House of Philia.
Det var ett jättefint linnetyg du hittat.Hur behandlar du linnetyget? Vad blir resultatet?

Hälsningar
Anette

Annehem sa...

Hej Anette,
Kul att du tittar in här!
När jag köpte tyget sa personalen att det krymper mycket i tvätt. De hade testat tvätta en bit tyg för att visa att det inte alls såg likadant ut efteråt. Det blir en helt annan känsla, lite skrynkligt och "ruff" stil. Jag ska tvätta allt tyg, hänga upp det på torkning. Därefter ska jag sy gardinerna utan att stryka dem.
Resultatet kommer jag såklart att visa här på bloggen.

Ha det så bra,
/Annette

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...