26 januari 2016

Gardiner med värme




För tillfället letar jag sammetsgardiner till sovrummet. Både för att det är så vansinnigt snyggt och känns ombonat, men även för att rummet kanske kan bli något varmare när det är minusgrader ute. Som jag sagt tidigare är vårt hus super kallt på vintern, och då får vi kallras från väggarna. Om jag då klär väggarna med tjockt härligt sammtestyg kanske kylan hålls borta, lite i alla fall. 

Vårt sovrum är även ganska ljust, så mörka mysiga gardiner skulle bli ett lyft. 
Eftersom vi har drygt 2.80 till taket kan vi inte köpa färdigsydda längder (de flesta är 2,50). 
Så istället får jag kolla in några tygaffärer i veckan och se om de har något snyggt som passar.  
Det får bli nästa projekt känner jag!
  
Jag återkommer med före- och efter bilder när det är klart.


Inspirationsbilder från nätet....

 


Denna turkosgröna är väl läcker!....




Liksom dessa härliga färger...







Jag gillar mörka toner mer och mer, det blir så mysigt och ombonat. 



Det vita och ljusa är också fint, men det blir inte lika varmt och mysigt eller hur?

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...