30 juni 2013

TACK FÖR ALL RESPONS!





Tusen TACK alla ni som kommenterat här på bloggen, på Instagram, Facebook och skrivit till min mail! Så kul att så många läst artikeln i Leva&Bo och så roligt att fler har hittat hit till min Blogg. Jag hade "all time high" igår med antal läsare på bloggen. Det värmer verkligen och jag uppskattar alla era fina kommentarer.

Idag har det regnat och varit grått, så vi tog en tur till det stora varuhuset och gjorde några ärenden. Vi passade också på att äta lunch, tillsammans med alla andra kändes det som. Men det var helt ok, vi fick gjort det vi skulle. När vi kom hem bakade jag min special äppelpaj, den är verkligen super smarrig och jätte enkel att göra. Se receptet längre ner om du känner för att testa den. Vi hade vaniljglass till, men det går minst lika bra med vaniljvisp. Mums! 

Fortsatt mysig söndag!

Kram
Annette






Recept på enkel äppelpaj
Sätt ugnen på 225 grader
Skala 3-4 äpplen och skär i tunna klyftor
Lägg snyggt i en smörad pajform
Blanda 1,5 dl mjöl, 1,5 dl socker och 1 tsk bakpulver i en skål
Häll pulverblandningen över äpplena
Strö önskad mängd kanel över 
Hyvla tunna skivor kylskåpskallt smör och täck hela formen. Inget av mjölblandningen får synas.
Sätt formen i mitten av ugnen i 20-30 minuter.
Pajen ska få fin färg och puttra
Ställ ut pajen en liten stund innan den serveras så stelnar "täcket" och blir knäckigt.

Lycka till!

PS. Det är även gott att ha rabarber istället för äpplen.
  

7 kommentarer:

svart vitt och rött sa...

Tack för recepttipset! Stooort grattis till reportaget! Ha det gott!

Johanna sa...

Det lät gott, väldigt lik min variant:)

Det måste vara en speciell känsla att se sitt hem i tryck:)

Ha en finfin söndagskväll,

Hälsningar Johanna

Ekenäsliv sa...

Oj, vilket fantastiskt hem ni har!!!
Har tyvärr inte haft möjlighet att läsa reportaget, men ser ju bilderna här!!!
Hittade bloggen via reportern Anna som gjorde reportaget=)
Må gott!
/Anna

Ett ögonblick sa...

Tack för receptet! äpplekakor kan jag aldrig få för mycket av! det här verkade enkelt och supergott!!

ha en fin dag!!
//lisamaja

Anonym sa...

Satt på altanen och läste reportaget, så underbart ni bor. Tack för receptet på äppelkakan, kommer ihåg från det jag var liten att det serverades denna äppelkaka hemma, men har inte måtten ingredienserna... nu blir det äppelkaka här också.

Birgitta :-)

ANNETTE sa...

Tusen tack!!
Detsamma, må så gott.
Kram Annette

ANNETTE sa...

Tack snälla, så glad jag blir!
Kram Annette

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...