18 juni 2013

Gardiner på verandan




En sådan härlig eftermiddag och kväll vi haft, vädret har varit så varmt och skönt. 
Efter en fotografering med jobbet i eftermiddags åkte jag inom en kompis för att lämna ett par saker. Där fastnade jag på fika i solen och hade en jätte mysig eftermiddag. Kul och spontant, tack för en mysig fika C! 

När jag  kom hem lite senare var middagen klar. Det blev grillat kött och goda tillbehör som vi åt ute i det fina vädret. Så här ska det vara när det är sommar, varma sköna dagar och ljumma kvällar.

Ikväll har jag hängt upp gardiner på verandan i öppningen till trappan. Det blev både en snygg detalj och när vinden ligger på kan de lätt dras för. Praktiskt eller hur? 
På midsommar ska vi vara hos oss och om vädret blir blåsigt eller kyligt, så drar vi för och myser innanför. 

Nu ska jag snart knyta mig, är super trött.







3 kommentarer:

House and Garden by Bia sa...

Så fint du har gjort på verandan!!
Trevlig Midsommar!!!
Kram bia

Helena sa...

Fint med gardin och bra att dra för när det är lite ruggigt. Måste bara fråga vad det är för typ av gardiner och var du köpt dem? Kanske kopierar ;-) din lösning.
Ha det gott!

ANNETTE sa...

Hej Helena! Jag har köpt gardinerna på Ikea och heter Merete.
Ett tips är att sätta små öljetter även längst ner på gardinerna och fästa i något. Annars blåser gardinerna upp vid sämre väder. Jag ska göra det med mina.
Önskar dig en bra sommar
Annette

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...