21 juni 2014

En solig midsommar




Det blev en härlig midsommarafton med både värme och solsken! Det trodde vi knappt kl. 5 samma morgon när det regnade och blåste som mest....

Senare denna morgon påbörjade jag mina mina åtaganden, jag bakade 2 chokladtårtor till kvällens dessert. Upplägget denna midsommarafton var nämligen följande: 4 glada familjer träffas under dagen och alla hjälps åt med allt. Dagen till ära inleddes med sillalunch hos en av familjerna, så vi begav oss dit vid 12.30 med våra cyklar.    
Vädret var toppen, så vi kunde sitta ute och njuta av den goda maten. Efter god och trevlig lunch i lugn och ro cyklade vi ner till Ramlösa parken för picknick i gröngräset. Först ville inte barnen dansa runt midsommarstången, men när de till slut ville, var dansen tyvärr slut.
Det som också är mysigt med att besöka parken denna dag är att så många kända ansikten är där.

Efter en härlig stund i gröngräset cyklade vi vidare hem till min syster och svåger, där vi grillade senare på kvällen. Kvällen rundades sedan av med kaffe och till det kladdkaka med grädde och jordgubbar.   
Även här kunde vi sitta ute och njuta av en mysig ljummen sommarkväll, precis så som det ska vara på midsommar. 

 Hoppas ni alla hade en mysig midsommar afton!

Kram
Annette















3 kommentarer:

Hemma på Sjuan sa...

Härliga midsommarbilder! Mysigt att umgås med flera familjer. Vacker uteplats ni åt god chokladkaka på. Ha en bra midsommardag, kram Suss

Chris sa...

Så härligt det ser ut. Precis så där som man vill att alla ska ha det på midsommar

Jennica... sa...

Det låter om om vi hade liknande firande! Vi åt också sillalunch hos en familj, vi åkte till Sofiero för picknick (istället för Ramlösaparken) och sedan avslutades dagen med grillning hos en annan familj! :)

Lunchen....vi bestämmer fredag, och vi kan hålla det kort. Om något förändras i min kalender på torsdagen så säger jag till.

Kram Jennica

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...