13 oktober 2013

Skaldjur och husmanskost





Igår lördag lagade F mat tillsammans med M. Båda tycker matlagning är kul och vi tjejer kunde sitta med ett glas bubbel och bara vänta tills maten serverades. Lyxigt! 
Det blev en fantastisk förrätt med färsk hummer, färska räkor, mango, chili och hackad koriander. Till detta en fräsch sås gjord på mango och koriander mm. Så fräscht och gott tillsammans. Jag som älskar skaldjur, var detta något som verkligen passade mina smaklökar. 
Till varmrätt hade F gjort hemmagjord kålpudding med potatis och rårörda lingon. Det var också super gott.
Till dessert en kall melonsoppa med en klick vit chokladmousse. 

En mycket god och trevlig middag tillsammans med mysiga vänner.
 Tack familjen Liljeberg för en mysig kväll!

Idag har jag äntligen påbörjat målningsarbetet på ett auktionsfynd, har nu grundmålat det och hoppas jag kan göra en strykning till ikväll. Skönt om jag kan bli klar med det snart, så att vi kan sätta det på sin rätta plats. 
Återkommer i veckan med slutresultatet. 

Önskar er en mysig söndag!

Kram








Det smarriga hummersmöret och rommen avnjöt vi under förberedelserna, mmmm.





2 kommentarer:

Helenas enkla vardag sa...

MM så gott det lät. Karlar kan. Blev väldans sugen på förrätten, behöver man ett recept eller?
kram helena

Jennica... sa...

Wow! Vad gott det såg ut!
Hoppas du får en fin vecka,
kram!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...