15 oktober 2013

Pannkakor till kvällsmat




Idag önskade barnen pannkakor till kvällsmat! Ja varför inte?
Det händer inte så ofta att vi äter sådan typ av mat, så det fick bli pannkakskväll hemma hos oss idag. Jag måste erkänna att det var riktigt smarrigt!

Hur äter ni era pannkakor, med vilka tillbehör? 
Dottern äter sina med sirap, sonen har grädde och sylt på några och sirap och grädde på några. Jag blandar nog också, grädde och sylt på någon och sirap på någon. F gillar inte pannkakor, så han åt något annat. 


Recept på pannkakor lär ni ju ha, men jag återkommer däremot med receptet på skaldjurs förrätten jag skrev om senast. Ska bara kolla med mästerkocken....

  Nu ska jag nog krypa ner i sängen och kolla på en bra film.

Sweet dreams!










4 kommentarer:

House and Garden by Bia sa...

Enkelt och gott....mysig bild på barnen...dom verkar nöjda;)))
Kram bia

Helenas enkla vardag sa...

Gud så sällan jag gör pannkakor. Tycker alltid jag blir så hungrig efteråt och eftersom ingen tjatar om det så glöms det liksom bort, fast det är gott. Här äter vi med antingen grädde och sylt eller glass och sylt. (onyttigt värre)
Kram Helena

Livsnjutaren sa...

Mmmmmums! Har säkert inte ätit pannkakor på trettio år. Som middag alltså. Annars är det ganska vanligt att grädda tunntunna pannkakor till fikat här i landet, smör och socker på, och så rullar man ihop dem...mums det också. Höstkram

Jennica... sa...

Mina tjejer älskar pannkakor och vi har det ibland till lunch på helgerna. De önskar det till middag också ibland och visst händer det att jag "faller till föga", och då ser de precis sådär lyckliga ut som dina barn gör på bilden! :)

När jag var liten hade jag smör och socker på dem! :) Nu gillar jag sylt och grädde eller glass. Stora tjejen vill ha socker och den lilla sylt och grädde.

Kram!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...