3 oktober 2013

Lars Wallin utställning




I måndags efter jobbet var jag på Dunkers Kulturhus i Helsingborg och tittade på en fantastisk utställning. Designern Lars Wallin ställde ut några av sina vackra alster och detta var den sista utställningsdagen. Jag mötte honom i dörren när jag gick in på Dunkers, han är lång och smal. Han hade varit med på utställningen under helgen. Jag är så glad och tacksam över att jag tog mig tid och åkte dit. Han har verkligen skapat helt otroligt vackra klänningar genom åren, så imponerande. Kul att få se kläderna på så nära håll och höra om hans historia och bakgrund, om hur processen från skiss till färdigt plagg går till. 

 Jag läste textil och konfektion på textilinstitutet i Borås det fjärde året på teknisk linje. Eftersom jag tyckte det var så kul med textil och mode var jag först inne på att läsa Designer linjen. Men eftersom jag inte alls trivdes i Borås, blev det tyvärr inte så. Men tänk så roligt att få arbeta med något man brinner för och som är ett intresse, och dessutom få tjäna pengar på det. Lars Wallin har ett drömjobb enligt mig. Det var en kul och inspirerande eftermiddag och jag fick en del att tänka på efter den utställningen.....  

Trevlig torsdagskväll,














2 kommentarer:

Life´s Silverlining and I sa...

Vilka vackra bilder! Kram Nilla

Jennica... sa...

Tänkte många gånger att jag skulle ta mig dit, men tyvärr blev det inte av. Dumt, inser jag nu. Superfina bilder!
Och lunch är bokat på fredag 11.45 - vi ses! Samma plats som förra gången?
Kram Jennica

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...