4 november 2012

Förberedelser

 
 
 

Idag pysslas det, bakas och lagas mat till dagens födelsekalas för E som fyllt 8 år i veckan. Grytan är klar och står nu ute på verandan med lock och "gottar" till sig.
 
 Tårtan är också nästan klar, den ska bara dekoreras. Ett tips är att Istället för att använda vanlig köpt sylt i tårtan, så använde jag jordgubbar från frysen och mixade dessa med en mixerstav. Det blir en supergod jordgubbskräm och perfekt att ha mellan bottnarna.
 
 
 
 
 
 
Istället för att använda färdig vaniljsås gjorde jag min egen. I en del av den vispade grädden använde jag drygt 1/2 tsk av detta vaniljpulver. Det blir som vaniljgrädde och passar perfekt i tårtor eller till äpplekakan.
 
 
 
 
Nu ska jag göra mig iordning så att vi kan komma ut och få lite frisk luft innan det sista ska fixas.
 
Ha en mysig söndag alla!
 
K r a m
Annette
 

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...