12 februari 2017

Frisk luft och natur ger energi



Hoppas ni haft en bra helg i det vackra och friska vintervädret.
Själv har jag inte gjort så mycket, mest pysslat och fixat här hemma. Men det ska ju också göras. 

I fredags var vi på kalas hos barnens kusin som fyllde 9. Visst är det trevligt att gå bort en fredag, då känns helgen mycket längre, eller hur? Istället för att man hamnar i soffan framför På spåret, och somnar tidigt efter en arbetsvecka. Men ibland kan det också vara mysigt. 
På kalaset bjöds det på god mat och dryck och så klart födelsedagstårta. Födelsegrisen verkade nöjd.

Vädret har ju varit riktigt härligt, soligt och kallt, så vi tog bilen till skogen igår och hade med oss engångsgrill och grillade korv. Det var mysigt, men lite för kallt för mina stackars händer. Vi hade som tur var med oss kaffe, så det värmde gott och smakar ju så fantastiskt utomhus. 
Det var skönt och uppfriskande med frisk luft, men desto skönare att komma hem och in i värmen.  

Idag kändes vädret ännu finare, så jag och sonen promenerade längs med havet nere vid Råå. Lillasyster var hos en kompis, så då passade vi på att gå ut en sväng. Det var kallt även idag, men riktigt skönt i solen. Idag behövde jag den energikicken, att komma ut och få lite sol på näsan och njuta av havet en stund. Ibland behövs det inte så mycket för att känna sig lite piggare när humöret går upp och ner. Som tur är ska jag träffa min homeopat imorgon och hoppas han kan hjälpa mig ige.  

 Ny vecka imorgon med massor av deadlines.... 

Men nedräkningen har börjat, snart är det sportlov!














Trots lite lite snö i backen, så måste ju pulkan testas. Och i trädgården blev det en mini snögubbe. Världens sötaste snögubbe eller hur?

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...