2 februari 2017

Att jobba hemma ett par dagar





Igår och delar av idag har jag jobbat hemifrån. Dottern är sjuk, så vi har turats om att vara hemma. Skönt att ha den möjligheten att kunna jobba så om det behövs. 
När jag jobbar hemifrån, sitter jag oftast i vardagsrummet där det är ljust och behagligt. MEN nackdelen är bara den att man ser saker på ett annat sätt och hittar en del olika projekt man vill gå igång med. Bland annat vill jag hitta ett runt mörkt soffbord, men har inte hittat det jag vill ha än. Även skilsmässobordet på bilden under känner jag för att måla om, mörk grått eller svart. Får se!
  


Oljemålningen till vänster gillar jag skarpt, den är målad av min mamma. Tycker faktiskt att hon ska ta tag i målandet igen. Det röda i tavlorna piggar upp rummet och eldelementet balanserar upp fint.


Sedan har vi vår trappa i hallen, den vill jag också fixa, men det känns som ett större projekt. Idag är den vit med ljust betsade trappsteg, och räcket är vitt. Jag vill istället måla trappstegen svarta och även räcket, som på bilderna nedan. Visst är det snyggt? 
Vi har även en trappan ner till källaren, den är helt vit, och den måste målas om, är ganska sliten. Så antingen gör vi samma här, målar steg och räcke svart, eller lägger vi en mörk skön matta. Vi får väl se om/när vi tar tag i dessa projekt.... Men drömma måste man ju få göra. 









Eller som här i mörkt träslag, men det blir det nog en aning dyrare....


Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...