12 maj 2015

Moodboard på vår terass

 
 
 
 
Tjingeling i stugan,
Jag förstår inte vart tiden tar vägen.... Gör ni?  Det går  minsann i ett.
Efter långhelgen i Spanien har det varit full rulle här hemma. Fredrik har mer än högsäsong just nu och barnen har aktiviteter i stort sett varje dag , så sysslolös är man inte.... men samtidigt är det ju kul.
 
Idag tänkte jag bjuda på en moodboard som jag gjort på vår terass i Spanien. Som ni kanske redan vet så gillar jag att göra moodboards på olika projekt jag har på gång. Det blir både lättare att se hur det kan bli, och det finns möjlihet att justera om det inte känns helt rätt.
 
När jag o min väninna var där åkte vi först till en del spanska möbelaffärer, men det som fanns var både fult och väldigt dyrt, ingen bra kombination precis. Så det fick bli en sväng till Ikea i Murcia och här shoppade jag i stort sett allt. Lika bra att handla när jag nu hade tid och barnen inte var med. Det blev både matbord med 6 stolar, en loungegrupp och 2 fåtöljer. Allt i svart, det var det jag tyckte var snyggast, mest praktiskt och som passar bäst på vår terass. Dessutom var prislappen en helt annan jämfört med de spanska möbelaffärerna.
 
Jag valde även svarta dynor till möblerna, eftersom det blåser in röd sand på terassen och då kan förstöra ljusa dynor. Jag tänkte helt enkelt praktiskt denna gången. För att ljusa upp de mörka möblerna, tänkte jag piffa med ljusa och mönstrade plädar och kuddar. Som en extra piffning och för att få in lite färg tänkte jag även ha kuddar, lyktor, lampor mm i ljus turkost. Passar bra där tycker jag och känns liksom sommarfräscht.
 
Så nästa gång vi kommer ner står det kartonger med möbler i hela lägenheten som ska sättas ihop. Men, det ska bli så kul och spännande att få sätta igång och få se resultatet!! 
Jag får visa före och efterbilder sen.
 
Denna veckan är också kort, bara en dag kvar att jobba. Sedan en lång härlig helg att se fram emot. Hoppas vädret blir någorlunda.
 
Ha det så bra,
K r a m 
 
 
 
Tänk så mysigt att bygga en pergola i ena delen av terassen istället för en markis. 
Både som skydd för solen men även ett perfekt ställe för små söta lyktor och annat fint som går att hänga.... 
  

1 kommentar:

Maria sa...

Me like!!!
Kan du berätta för mig hur man gör en moodboard tack!!!
Krams

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...