17 mars 2014

Rensa i röran




Denna helgen har vi varit flitiga minsann, en bra och välbehövlig fixar helg. Jag har inte riktigt haft ork och kraft att ta tag i detta innan, men nu när jag börjat går det ganska bra. Jag har nog inte berättat att jag läser en Feng Shui utbildning på distans. Det är både kul och intressant och jag har länge velat läsa denna utbildning. Här lär vi oss bland annat hur viktigt och nyttigt det är att rensa och göra sig av med saker som inte används. Eftersom allt runt omkring oss är energi, så är det viktigt att vi har ordning och reda och att sakerna vi har är sådant vi använder. I helgen har vi rensat och städat i badrumsskåpen, skafferiet och kylskåpet. Det tar mer tid än man tror, jag har diskat och torkat alla hyllor och organiserat så att allt hittas lätt. Det känns så bra när man får ordning på saker och när allt är rent och fräscht.

Igår kväll hade vi lördagsmys med Tacos och barnens kusin sov över. De spelade melodifestivallåtar och hade disco, så det var full rulle i vardagsrummet.  

Däremellan har barnen varit på sina aktiviteter, Taekwondo och tennis och jag hann med en PW i ösregnet imorse. En blandad helg med andra ord.

Imorgon kväll bär det av till Stockholm för jobb i ett par dagar.

Må så gott alla!



Bilder från vårt kök tagna förra sommaren.

    

4 kommentarer:

House and Garden by Bia sa...

Här skulle också behövas rensas...verkligen....som tur är ska jag öppna ett litet loppis på gården i vår....så då ska mycket saker ut....ska bli såå kul....få se hur det går ;)).....härlig bild på köket ;)
Kram bia

Jennica... sa...

Så duktiga ni har varit! Det är ju så skönt att rensa....
Men vad spännande med Feng Shui utbildningen, det måste du berätta mer om....lunch snart? :)
Kram Jennica

Anonym sa...

Jag gillar också att rensa, även om jag inte håller på med Feng Shui. Jag brukar också passa på att sortera ut och sälja de saker som jag inte längre behöver. Det finns sajter som http://citiboard.se/ där man kan lägga upp grejer gratis. Få lite extra pengar, ett tips!

ANNETTE sa...

Hej!
Tack för tipset!
Trevlig helg,
/Annette

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...