10 december 2013

Snön varade inte så länge...




I samband med stormen kom en del snö till barnens förtjusning. De rusade ut i trädgården för att göra en snögubbe och en snölykta. Jag var också ute en stund, men  passade på att städa verandan från löv och skräp. Det var fint med snön så länge det varade, men allt smälte ju bort redan dagen efter.  

I år blev det inga stora stjärnor i våra fönster som jag brukar sätta upp till advent. Istället har jag hängt dessa vackra stjärnor i krukväxterna. Vi har mycket silverfärgade ljusstakar och detaljer hemma, men nu var jag "crazy" och köpte något nytt, dessa bronsfärgade. Känns lite varmare och mjukare, kul också att ha lite annat som bryter av. Just nu är det "inne" med guld- och bronsfärgade detaljer i inredningen. Det visas på många ställen, i inredningstidningar och på bloggar.  Och här....

Ser ni Nobelmiddagen? 
Jag kikar lite samtidigt som jag har datorn i knät. 
















1 kommentar:

Jennica... sa...

Nej, snön försvann lika snabbt som den kom! Jag är lite kluven till det där med snön....barnen älskar ju den och det blir ju ljust och vackert. Men samtidigt så gör den allt lite komplicerat, framför allt att ta sig fram. Jobbig tid ur pendlingssynpunkt.....
Kram!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...