12 maj 2012

Då var det dags igen....


...att ta fram målarstassen för att sedan lägga alla penslar i blöt. Idag måste jag själv få säga att jag har varit flitig! Imorse insåg jag att vi måste måla golven i övriga rummen på övervåningen. Eftersom E rum med vitmålade plankgolv blev så ljust och fint och att E rum inte blev lika bra måste det vara det vita golvet som gör det. Ni tycker säkert inte jag är klok som vill måla fiskbensparkett golven vita, men den har blivit så gul och ful och går inte att slipa, därför är målning enda alternativet. Vi har varit hos kompisar som målat sina parkettgolv vita så vi vet att det blir bra. Det blir mer enhetligt också om alla rum på en ett golvplan har samma golvfärg. Får se om jag orkar måla en strykning till ilväll.
Trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...