26 juni 2017

Smart belysning utomhus



Hoppas ni haft en bra midsommar trots det något blöta vädret... 
Men vädret kan vi ju tyvärr inte göra något åt. Vi hade en mysig midsommar med sillalunch och sedan blev det grillade hamburgare på kvällen. Tyvärr blev det ingen dans runt midsommarstången, men det blev fika i uterummet hos vännerna istället. Det gick bra det också.

Igår var jag på Clas Ohlson och köpte lite lampor av olika slag för att testa till uteplatsen. Eftersom vi arbetar med utemiljöer denna tiden på året är det ju bra att ha koll på vad som finns. 
Det finns en hel del fina lampor som enkelt laddas upp med hjälp av solceller. Jag testade en glödlampa igår som jag hängde i ett träd. Jag tände den senare på kvällen och det blev super fint och mysigt och dekorativt i trädet. Tänkte ha 3-4 st i trädet. 
Det finns även 







Tänkte ta med några lampor till vår terrass i Spanien för att testa, där är det nog helt perfekt. Vi behöver inte dra el till räcket och de laddas med sol, och sol finns det ju gott om i Spanien. 

Jag tänkte testa både belysning för vägg och räcke. Vi behöver mer ljus på terrassen, idag har vi bara en lampa på väggen. Så jag hoppas detta kan bli bra och mysigt.




Jag tänkte ta bilder när vi är där och lägger sedan upp här. Kan vara kul att se före och efter. 





Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...