4 oktober 2015

I´m back

 

 
Hej kära läsare,
Efter en liten paus från bloggandet är jag nu tillbaka igen med nya friska tag....
 
Det har varit en ganska omtumlande period med mycket eftertanke, vila och fokus på annat.
 
Jag fick nämligen ett tråkigt besked för drygt 5 veckor sedan, och man hinner tänka ganska många tankar när man blir sjuk och inte vet hur läget är. Men när det väl landat fanns bara ett fokus - att bli frisk, något annat fanns inte på kartan. Så under min sjukskrivning har jag koncentrerat mig på positiva saker. Vi har gått promenader vid havet, träffat goda vänner, spelat golf, gjort utflykter till skogen med fikakorg, fiskat krabbor, sett roliga filmer mm.
Jag har läst och läser fortfarande en del böcker om positivt tänkande och hur vi kan styra vårt liv genom att tänka rätt. Jag har även lyssnat på några föreläsningar i ämnet, vilket ger bra och positiv energi.
 
För en vecka sedan fick vi veta att operationen gått bra och att min medicinering enbart blir strålning. Såååå skönt!!  Jag/vi är så tacksamma för att "skiten" inte spridit sig och att jag blir bra igen.
 
När man drabbas av något sådant eller någon i ens närhet, då stannar allt annat upp. Plötsligt är jobb och prylar inget viktigt, det enda man vill är att få vara frisk och få vara med sina nära och kära. 
 
 
Min F fyllde år ett par dagar efter vi fått svaret, så han fick ju en ganska ok present känns det som. Dessutom fick han ett underbart väder på sin dag, så vi kunde fika ute i solen.
 
 
 
   
 
 Det serverades extra kladdig kladdkaka.... mums!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Så många fina blommor jag fick när jag var hemma, helt otroligt! 
Från jobb, familj och vänner kom det vackra buketter, sms, kort och presenter.  
Tack snälla!
 
Ha en fin måndag!
 
Kram A
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


1 kommentar:

Maria sa...

Heja dig!!! Recept på kladdkaka också tack!!! 💓

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...