25 januari 2015

En lugn helg




Men var tog denna helgen vägen? 
Lite har vi hunnit med, men det har ändå varit ganska lugnt....  I fredags gick det minsann i ett efter jobb och skola. Först klippte jag och barnen oss, och därefter åt hela familjen på Harry´s. Jag måste säga att Harry´s är riktigt bra, god mat för alla smaker till bra priser. Efter en god middag åkte vi till Filmstaden och såg Jönssonligan. Filmen var kul och spännande, och i en lite nyare och modernare tappning. 

Resten av helgen har varit lugn, och nu är det just den veckan i månaden när allt är ganska dystert och sårbarheten är som värst. När man kan börja gråta över småsaker, när man skriker åt sina barn och inte förstår varför man blir så fruktansvärt irriterad av lite smulor i soffan! Helt rätt, jag pratar om PMS. Vilket elände, att man ska behöva må så dåligt en vecka i månaden?!  Jag har nog haft det ganska länge, men inte fattat det förrän för ett par-tre månader sen. Jag förstod inte varför jag var så nedstämd och inte orkade umgås med folk och inte var glad vissa perioder. När jag pratade med en väninna om det fick jag tipset om att testa Femal, och det hjälper kanske lite, men inte just den där veckan. Jag har läst en del bloggar om pms, och jag hittade denna av en händelse, som tar upp många bra saker i ämnet. Jag läste i en annan blogg, ett smoothie recept med Macapulver som ska vara bra mot just pms. Tyvärr var Maca pulvret slut igår, men så fort det kommer in ska jag testa. Jag lovar att återkomma om det funkar. Jag måste bara hitta något som hjälper mig, jag orkar inte må så här. Man känner sig nästan som en tidsinställd bomb.... 

Hoppas ni får en bra start på veckan.... Jag hoppas den går fort. 

 Må så gott, kram Annette


2 kommentarer:

Maria sa...

Åh vet precis hur du känner! Tycker dessutom det blir värre för varje år...
Men blommor hjälper mot allt. Din fina vita bukett gör sig iallafall väldigt bra på bild:). Kram kram

Jennica... sa...

Usch, din stackare! Jag är förskonad och det enda jag känner av är lite lite molande i magen de första dagarna. Men förstår att det är jobbigt. Hoppas du hittar det som hjälper dig.

Vackra bilder!!
Kram Jennica

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...